brave.ge

SEO ოპტიმიზაცია

sadziebo-sistemebis-optimizacia-seo

რა არის საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია (SEO)?

საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია არის პროცესი, რომელიც გამოიყენება ვებსაიტის ტექნიკური კონფიგურაციის, კონტენტის შესაბამისობისა და ბმულის პოპულარობის ოპტიმიზაციისთვის, რათა მისი გვერდები გახდეს მარტივად საპოვნი, ცნობადი და შესაბამისი მომხმარებლების მოთხოვნილებების დასაკმაყოფილებლად.

SEO, ანუ „საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია.” მარტივად, რომ ვთქვათ, საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია არის თქვენი საიტის გაუმჯობესების პროცესი, მისი ხილვადობის გაზრდის მიზნით, როდესაც ადამიანები ეძებენ თქვენს ბიზნესთან დაკავშირებულ პროდუქტსა და სერვისს Google-ში, Bing-სა და სხვა საძიებო სისტემებში.

გარდა ამისა, რაც უფრო უკეთესი ხილვადობა ექნება თქვენს გვერდს, მით უფრო მეტია ალბათობა იმისა, რომ მოიპყროთ მომხმარებლების ყურადღება.

საძიებო სისტემები რეკომენდაციას უწევენ SEO-ს ძალისხმევას, რაც სარგებელს მოუტანს, როგორც მომხმარებლის ძიების გამოცდილებას, ასევე გვერდის რეიტინგს, კონტენტის შემცველობით, რომელიც აკმაყოფილებს მომხმარებლის ძიების საჭიროებებს.

ეს კი მოიცავს შესაბამისი საკვანძო სიტყვების გამოყენებას სათაურებსა და მეტა აღწერილობებში, რომელშიც მოცემულია აღწერილობითი URL ლინკი.

საძიებო სისტემები

საძიებო სისტემები ეხმარება ადამიანებს იპოვონ ის, რასაც ეძებენ ინტერნეტში. იქნება ეს პროდუქტის კვლევა, რესტორნის ძიება თუ შვებულების დაჯავშნა, საძიებო სისტემა თამაშობს მნიშვნელოვან როლს საჭირო ინფორმაციის ძიებაში.

ბიზნესის მფლობელებს, საძიებო სისტემა სთავაზობს ღირებულ შესაძლებლობას, განათავსონ შესაბამისი ტრაფიკი თქვენს ვებსაიტზე.

საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია (SEO) არის თქვენი ვებსაიტის ორიენტირების პრაქტიკა საძიებო სისტემის შედეგების გვერდზე (SERP), რათა მიიღოთ მეტი ტრაფიკი.

საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციის ძირითადი მიზანი, როგორც წესი, არის Google-ის შედეგების პირველ გვერდზე მოხვედრა. ასე რომ, SEO-ს ევალება ისევე როგორც თქვენი აუდიტორიის სურვილებისა და საჭიროებების გათვალისწინება, ასევე ტექნიკური საკითხების მოგვარება.

Google vs Bing: Which is better? Is Google or Bing safer? | Express.co.uk

როგორ მუშაობს SEO?

საძიებო სისტემები, როგორიცაა, მაგალითად, Google-ი და Bing-ი, იყენებენ ბოტებს ინტერნეტში გვერდების მოსაძიებლად, საიტიდან საიტზე გადასასვლელად, ამ გვერდების შესახებ ინფორმაციის შესაგროვებლად.

წარმოიდგინეთ, რომ ინდექსი არის გიგანტური ბიბლიოთეკა, სადაც ბიბლიოთეკარს შეუძლია წიგნის (ან ვებგვერდის) შერჩევა, რათა დაგეხმაროთ იპოვოთ ზუსტად ის, რასაც თქვენ ეძებდით.

ჩვენი ბიბლიოთეკის ანალოგიურად, ბიბლიოთეკარს წაკითხული აქვს ბიბლიოთეკის თითოეული წიგნი და შეუძლია ზუსტად გითხრათ, რომელ წიგნს შეუძლია გასცეს პასუხი ნებისმიერ თქვენს კითხვას.

ჩვენი SEO-ს წარმატების ფაქტორები შეიძლება ჩაითვალოს მომხმარებელთა გამოცდილების ასპექტებად.

ეს კი სწორედ ის არის, თუ როგორ აფასებენ მომხმარებლები ბოტებს იმისთვის, თუ რამდენად კარგად შეუძლია ვებსაიტს ან ვებგვერდს მისცეს მომხმარებელს, რასაც ის ეძებს.

ფასიანი საძიებო რეკლამებისგან განსხვავებით, თქვენ ვერ გადაიხდით საძიებო სისტემის თანხას ორგანული ძიების მაღალი რეიტინგების მისაღებად, რაც ნიშნავს იმას, რომ SEO ექსპერტებმა უნდა ჩაატარონ დამატებითი მუშაობა.

ჩვენი SEO-ს პერიოდული ცხრილი აყალიბებს ფაქტორებს ექვს ძირითად კატეგორიად.

მაგალითად, ხარისხი და საკვანძო სიტყვების კვლევა და გამოყენება არის კონტენტის  ოპტიმიზაციის ერთ-ერთი ძირითადი და მნიშვნელოვანი ფაქტორი.

განახლებული SEO-ს პერიოდული ცხრილი ასევე მოიცავს ტოქსინების ჩამონათვალს, რომელიც აკნინებს SEO-ს საუკეთესო პრაქტიკას.

ძიების ალგორითმი შექმნილია შესაბამისი, ავტორიტეტული გვერდების გამოსაჩენად და მომხმარებლებისთვის ეფექტური საძიებო გამოცდილების უზრუნველსაყოფად.

თქვენი საიტისა და კონტენტის ოპტიმიზაცია ამ ფაქტორების გათვალისწინებით დაგეხმარებათ გააუმჯობესოთ ძიების შედეგები.

What is SEO? The Ultimate Guide to SEO for Beginners | Adrian Roche Co., Ltd

რატომ არის SEO მნიშვნელოვანი მარკეტინგისთვის?

SEO ციფრული მარკეტინგის ფუნდამენტური ნაწილია, რადგან ადამიანები ყოველწლიურად ატარებენ ტრილიონობით ძიებას, ხშირად კომერციული მიზნით, რათა მოიძიონ ინფორმაცია პროდუქტებისა და სერვისების შესახებ.

უფრო დიდმა ხილვადობამ და ძიების შედეგებზე უფრო მაღალმა რეიტინგმა შეიძლება მატერიალური გავლენა იქონიოს თქვენს საბოლოო შედეგზე.

თუმცა, ძიების შედეგები საკმაოდ წარმატებულად ვითარდებოდა ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში, რათა მომხმარებლებს სწრაფად მიეღოთ ინფორმაცია.

ასევე გაითვალისწინეთ, რომ ისეთი ფუნქციები, როგორიც არის ძიების შედეგებში ცოდნის პანელები, შეუძლია გაზარდოს ხილვადობა და მიაწოდოს მომხმარებლებს მეტი ინფორმაცია თქვენი კომპანიის შესახებ.

საერთო ჯამში, SEO არის ჰოლისტიკური მარკეტინგის ეკოსისტემის საფუძველი. როდესაც გესმით, თუ რა სურთ თქვენი ვებსაიტის მომხმარებლებს, შეგიძლიათ განახორციელოთ ეს ცოდნა თქვენს კამპანიებში, თქვენს ვებსაიტზე, თქვენი სოციალურ მედიასა და სხვა.

როგორ მუშაობს საძიებო სისტემა?

საძიებო სისტემა იძლევა შედეგებს მომხმარებლის მიერ შეყვანილი ნებისმიერი საძიებო მოთხოვნისთვის. ამისათვის კი, ისინი იკვლევენ და „ითვალისწინებენ“ ვებსაიტის ფართო ქსელს, რომელიც უშუალოდ ქმნის ვებგვერდს.

ისინი მართავენ ე.წ. ალგორითმს, რომელიც განსაზღვრავს, თუ რომელი შედეგი შეესაბამება თითოეულ საძიებო მოთხოვნილებას.

რატომ არის SEO მეტად ორიენტირებული Google-ზე?

ბევრი ადამიანისთვის ტერმინი „საძიებო სისტემა“ და Google-ი სინონიმებია, რომელსაც აქვს გლობალური საძიებო სისტემების ბაზრის დაახლოებით 92%.

იმის გამო, რომ Google-ი არის დომინანტური საძიებო სისტემა, SEO ჩვეულებრივ არის ორიენტირებული იმაზე, თუ რა მუშაობს საუკეთესოდ Google-ისთვის. სასარგებლოა იმის მკაფიო გაგება, თუ როგორ მუშაობს Google-ი და რატომ.

რა სურს Google-ს?

Google-ი შექმნილია იმისთვის, რომ მის მომხმარებლებს ძიების საუკეთესო გამოცდილება მიაწოდოს. გარდა ამისა, არსებობს ორი ძირითადი საძიებო ტერმინი.

მოდით, ვთქვათ, თქვენ ეძებთ Mailchimp-ის სახელმძღვანელოს. Google-ის საძიებო სისტემამ ზუსტად იცის, თუ რას ითხოვთ თქვენ და გაწვდით სხვადასხვა სასარგებლო ინფორმაციას ამ სათაურით.

Google-ის პერსპექტივიდან გამომდინარე, ეს არის ძალიან კარგი ძიების შედეგი, რადგან სავარაუდოდ, მომხმარებელი გადავა ყველაზე პირველ ზედა ბმულზე და კმაყოფილი დარჩება მოცემული შედეგით.

როგორ აკეთებს ფულს Google-ი?

Google-ი სარგებლობს იმ ადამიანებისგან, ვინც ენდობა და აფასებს მის საძიებო სერვისს. ის ამას მიაღწევს ძიების საჭირო შედეგების მიწოდებით.

Google-ი ასევე აძლევს ბიზნესს საშუალებას გადაიხადონ თანხა ძიების შედეგების ზედა ნაწილში მოსახვედრად.

Google-ი შოულობს ფულს, როდესაც მომხმარებლები გადადიან თითო პროდუქტის ვებგვერდზე, რომელსაც ყიდულობთ AdWords-ის საშუალებით.

მცირე ეტიკეტის გარდა, ძიების ეს შედეგები თითქმის არ განსხვავდება სხვა ძიების შედეგებისგან.

რა თქმა უნდა, ეს არის მიზანმიმართული პროცესი, რადგან ბევრი მომხმარებელი გადადის ამ შედეგებზე და არ აცნობიერებს, რომ ის მხოლოდ და მხოლოდ რეკლამაა.

2020 წელს რეკლამის შემოსავალმა შეადგინა Google-ის მიერ გამომუშავებული 182,5 მილიარდი დოლარის 80%-ზე მეტი.

ასე რომ, სანამ საძიებო ფუნქციები რჩება მის ძირითად პროდუქტად, ეს დამოკიდებულია მის სარეკლამო ბიზნესზე.

ძიების შედეგების ანატომია

SERP შედგება ფასიანი ძიების შედეგებისა და „ორგანული“ ძიების შედეგებისგან, სადაც ორგანული შედეგები არ უწყობს ხელს Google-ის შემოსავლის გაზრდას.

ამის ნაცვლად, Google-ი აწვდის ორგანულ შედეგებს საიტის შესაბამისობისა და ხარისხის შეფასების საფუძველზე.

საძიებო მოთხოვნის სახეობებიდან გამომდინარე, Google-ი ასევე მოიცავს სხვადასხვა ელემენტს SERP-ზე, როგორიცაა რუკა, სურათები ან ვიდეოები.

SERP-ზე რეკლამების მოცულობა დამოკიდებულია იმაზე, თუ რას ეძებდნენ თქვენი მომხმარებლები.

იმ შემთხვევაში, თუ საძიებო სისტემაში ჩაწერთ სიტყვას „ფეხსაცმელი“, სავარაუდოდ ნახავთ რეკლამის საუკეთესო შედეგების დიდ რაოდენობას.

სინამდვილეში, თქვენ მოგიწევთ სხვა უფრო ორგანულ და ეფექტურ გვერდზე გადასვლა.

მსგავსი კითხვა უამრავ შედეგს გამოყოფს, რადგან არსებობს დიდი ალბათობა იმისა, რომ მომხმარებელს სურს ფეხსაცმლის ყიდვა ონლაინ.

მეორე მხრივ, თუ თქვენ ეძებთ ინფორმაციას “Atlanta Falcons”-ის შესახებ, თქვენი შედეგები მეტად განსხვავებული იქნება.

იმის გამო, რომ ეს საძიებო შედეგი ძირითადად დაკავშირებულია პროფესიონალურ ამერიკულ ფეხბურთის გუნდთან, საუკეთესო შედეგები სწორედ ამას უკავშირდება.

თუმცა, ეს მაინც ნაკლებად მკაფიო კითხვაა. თქვენ იპოვით ამასთან დაკავშირებულ სიახლეებს, ცოდნის გრაფიკსა და მათ მთავარ გვერდს.

ზემოთ მოცემული სამი სახის შედეგი მიგვითითებს იმაზე, რომ Google-მა არ იცის, თუ რა არის თქვენი ძიების ზუსტი მიზანი, მაგრამ უზრუნველყოფს სწრაფ გზებს გუნდის შესახებ ინფორმაციის მისაღებად, მათი უახლესი ამბების წასაკითხად ან მათ ვებსაიტზე გადასასვლელად.

რა არის საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციის როლი?

საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციის ძირითადი მიზანია თქვენი რეიტინგის ამაღლება. არსებობს AdWords-ის, შოპინგის და ადგილობრივი შედეგების ოპტიმიზაციის სხვადასხვა პრაქტიკა.

მიუხედავად იმისა, რომ ამდენი კონკურენტი ელემენტი SERP-ებზე უძრავ ქონებას იკავებს, SEO მაინც ინარჩუნებს სიძლიერეს.

საჭიროა გავითვალისწინოთ, რომ Google-ი ყოველდღიურად ამუშავებს მილიარდობით საძიებო შემთხვევას.

და მიუხედავად იმისა, რომ საჭიროა გარკვეული წინასწარი და მიმდინარე ინვესტიცია გავაკეთოთ ორგანული რეიტინგების უზრუნველსაყოფად და შესანარჩუნებლად, ყოველი თქვენი დაწკაპუნება, სრულიად უფასოა.